Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook pro retina 13" - padł ekran czy odpięła się taśma?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cahir09

Cahir09
  • 7 postów

Napisano 25 października 2016 - 18:41

Witam.

Nic tylko się żyletką pochlastać:(

2 tygodnie temu utopiłem iphona, a teraz przestał mi działać ekran w laptopie (MPR 2015 13").

Rano działał normalnie, zamknąłem klapę i go zostawiłem. Na wieczór otworzyłem klapę, ale rozładował się (było niewiele baterii a też chyba jakiś problem z poprawnym usypianiem jest) bo gładzik był twardy.

Już wcześniej wiele razy tak miałem więc nic się nie dzieje - podpiąłem do ładowarki.

Po kilkunastu minutach chcę go uruchomić. Gładzić działa, ale ekran nie reaguje na żadne przyciski.

Wyłączyłem go i włączyłem - system się włącza i mogę na ślepo wpisywać hasło i się zalogować ale zero obrazu.

Logo z tyłu ekranu też się nie świeci.

Po podpięciu monitora przez HDMI obraz jest (na zewnętrznym monitorze).

 

Czy to, że nie świeci się logo może oznaczać, że rozpięła się tylko taśma? Ewentualnie, czy jest jakiś sposób na stwierdzenie, czy ekran całkiem padł? Tak myślę (i mam nadzieję), że to ta taśma, bo wczoraj w nocy używając laptopa na łóżku trochę zbyt mocno otworzyłem klapę - trochę "zatrzeszczało", ale na pewno nie był to odgłos pęknięcia. Laptop działał dalej normalnie.

 

Chcę wiedzieć, w czym problem, bo podejrzewam, że jest różnica w cenie wymiany ekranu a wpięciem tej taśmy z powrotem. Gwarancja minęła gdzieś w lipcu:/



#2 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 26 października 2016 - 23:13

Poświeć latarką na ekran (albo z tyłu przez jabłko) i zobacz czy na ekranie jest (ciemny) obraz, a brakuje tylko podświetlenia ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#3 Cahir09

Cahir09
  • 7 postów

Napisano 27 października 2016 - 08:14

Już miałem pisać, że na pewno nie ma obrazu (świeciłem na ekran latarką z iP przed napisaniem tematu i nic nie widziałem), ale sprawdziłem jeszcze raz.

Rzeczywiście nie ma tylko podświetlenia. Może za jasno wtedy było i latarka za słaba...

 

Dzwoniłem do Cortland zapytać się o cenę. Niestety to nie musi być tylko sama taśma. Możliwe, że i tak ekran do wymiany. Widełki cenowe 500-kilka tys.

500zł za dopięcie taśmy?:)

 

Są jakieś inne, dobre, tańsze serwisy? iMad?



#4 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 28 października 2016 - 00:41

Listę serwisów masz tu:
https://locate.apple.com/pl/pl/ , http://myapple.pl/fo...81#entry2075595

Napisz do kilku z pytaniem o cenę. Ja tak zwykle robię co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze (na wymianie ekranu w Retinie 13 różnice pomiędzy autoryzowanymi serwisami wynosiły nawet kilkaset złotych).

 

500zł. za dopięcie taśmy ? (tak Ci powiedzieli w Cortlandzie ?) - to chyba jakiś (słaby) żart. Jeżeli nie trzeba nic wymieniać to (moim zdaniem) naprawa powinna się zmieścić w cenie diagnostyki (w różnych serwisach to w zależności od sprzętu kwota zwykle od kilkudziesięciu do stukilkudziesięciu pln), ale jak do wymiany okaże się ekran to musisz prawdopodobnie przygotować się na prawie 2kpln.

Na forach najczęściej opisywane przypadki braku podświetlenia to jednak nie ekran do wymiany - tylko bezpiecznik znajdujący się na płycie głównej. W serwisie autoryzowanym masz wtedy do wymiany całą płytę główną, a ktoś znający się na SMD i mający dostęp do części wymieni go za kilkadziesiąt złotych.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 października 2016 - 10:04

A bezpiecznik sam pada? Taki bubel Appla? No gratulacje dla osoby co wymienia bezpiecznik uważając, że naprawa została ukończona ;). Omijać takie "serwisy" dużym łukiem....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 października 2016 - 10:25

Najlepiej wlutować kawał drutu, a nie bezpiecznik to drugi raz się nie spali i dobra jest :)

A odnośnie taśmy to tam nie ma czego dopinać, bo ona się sama nie odpina.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 listopada 2016 - 21:42

Najlepiej wlutować kawał drutu, a nie bezpiecznik to drugi raz się nie spali i dobra jest :)

"Wlutować kawał drutu" zamiast bezpiecznika ? - stanowczo odradzam.

Pozostaje mieć nadzieję, że autor wątku wystarczająco mocno przestraszony przypadkową wyceną przez telefon: 500zł. za "dopięcie taśmy" albo kilka tysięcy złotych za wymianę wyświetlacza (który być może jest sprawny) - zrozumie tę ironię.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych